Betingelser

RÄTTS NAME

QNTS ApS
Adelgade 61
8660 Skanderborg
Reg. 39 68 46 91


LAGRA

QNTS ApS
Adelgade 61
8660 Skanderborg
Danmark

E-post: kundservice@qnts.dk

Tel. 22 55 05 08

Följande villkor gäller för inköp av varor på www.qnts.se för leverans i Sverige. Förutsättningarna är tillämpliga EU-regler inom e-handel.


BESTÄLLNING OCH BETALNING

QNTS.se är öppen 24 timmar om dygnet - du kan alltid agera och hitta stilar som passar dig. Om du får problem eller komplikationer, kan du alltid kontakta oss via Messenger, Facebook, Instagram, E-post eller telefon.

Att agera på www.qnts.se du måste vara 18 år gammal och att inneha ett giltigt bankkort som vi accepterar. Om du ännu inte 18 år gammal, kan du fortfarande köpa saker om du har fått ditt förmyndares samtycke eller på annat sätt har laglig rätt att avsluta köpet. Du är ansvarig för att ge korrekt information till QNTS.se.

Du väljer de artiklar du vill köpa och lägg dem i "korgen". Du kan ända fram till tidpunkten för beställning redigera innehållet i kundvagnen, och du kan ofta kontrollera innehållet och priset på varorna. Eventuella extra betalningar till exempel frakt räknas inte precis innan du är beredd att betala.

När du är redo att boka, klicka på "gå i varukorgen" där du anger ditt namn, adress, e-post, telefon, välj leveransmetod och ange din betalningsinformation.

Du kan ändra innehållet i kundvagnen ända fram till bekräftelse på ditt inköp. Förvärvet bekräftas genom att trycka på knappen "Betala nu". Efter godkännande din beställning och en bekräftelse skickas till dig via e-post.
Du kan betala med VISA, Mastercard, Maestro, JCB Card, VISA Electron, ViaBill och mobilepay. Beloppet debiteras endast när ordern lämnar vårt lager. 

Alla priser är inklusive moms. Moms och andra skatter. Priserna är rimliga priser, och vi gör notera att priserna kan ändras utan föregående meddelande.

Observera att det kan finnas tullar och skatter när beställningen levereras utomlands. Dessa kostnader du måste betala för. De tullbestämmelser varierar kraftigt från land till land, kontakta din lokala seder om du har några tvivel.
 

LEVERANS

Alla beställningar vi får före kl. 12:00 på vardagar skickas samma dag. Beställningar vi får på helger och helgdagar alltid levereras nästa arbetsdag.
Leveranstiden är 2-3 dagar.

Du väljer hur man levererar ditt paket. Vi skickar paket med GLS.

14 DAGARS RETUR

När du handlar online på www.qnts.se du har 14 dagar på sig att avbryta.

Höger löper från den dag du tagit emot varan. Om fristen löper på en allmän helgdag, lördag, Constitution Day, julafton eller nyårsafton, tidsfristen förlängs till följande måndag. (Exempel: Objektet har mottagits d. 1/6 är den sista dagen i tillbakadragande d. 15/6)

Hantera enbart varorna på ett sätt så att du kan fastställa naturen, egenskaperna och hur de fungerar.

För att dra tillbaka kan du använda följande modelluttagsformulär om du vill avboka ditt köp. Vi uppdaterar kontinuerligt tillbaka formuläret så att det hela tiden överensstämmer med gällande bestämmelser.


Skriv ut och fyll i returformuläret
här


RETUR/BYTE

Om du ångrar ditt köp måste varorna returneras till:

QNTS ApS
Adelgade 61
8660 Skanderborg
Danmark

Du har alltid 14 dagars returpolicy från den dag du får din beställning. Det betyder att du utan att ge anledning, returnera dina varor och få tillbaka pengarna. Använd helt enkelt den medföljande returetiketten och leverera tillbaka paketet i postkontoret eller förpackningen. Returmärkning kostar 100 sek att använda, och dras av från det belopp du behöver återvända.

KOM IHÅG för att få kvitto för inlämning av paketet.

I gengäld bör du se till att varorna är ordentligt inslagna. Du är ansvarig för paketet / varorna tills vi tar emot det. Så behåll postkvittot såväl som någon. spårningsnummer. Beloppet kommer att överföras till det kort du betalat med eller i ditt bankkonto när vi har fått produkten och verifierat att den uppfyller reglerna för återkallelse.

Om paket som bokas med oss ​​inte samlas in eller nekas kvitto, debiterar vi en administrationsavgift på 99 sek när vi kommer att återbetala ordern.

VIKTIG:

Vi förväntar oss att du skickar så snart som möjligt efter att du har meddelat avbokning, och du måste returnera dem inom 14 dagar, ångrar du. Notera! Vi accepterar inte paket som skickas. 

Skriv ut och fyll i returformuläret här

Återbetalning

Om du ångrar ditt köp får du pengarna tillbaka. Om objektet är försämrat, drar vi till det belopp du är ansvarig.

Vi kommer att återbetala alla betalningar som erhållits från dig, inte leverans- och returkostnader.

Beloppet överförs alltid till samma betalningsmetod som du betalade inköpet. Har du till exempel betalat med kort, vänd tillbaka inköpsbeloppet till det betalningskort du använde för inköpet. Har du helt eller delvis betalat med presentkort, skickar vi dig en ny kupong som motsvarar det värde som du har returnerat varorna och högt till samma värde som presentkortet utgör ordrerna.

Vi kan hålla tillbaka betalning tills vi får produkten, såvida du inte skickar oss bevis på att ha returnerat det.


NOTERA:

Du kan förlora ditt köpbelopp, helt eller delvis - det kommer att inträffa om:

  • Dess värde är försämrat
  • Om du faktiskt har tagit varorna i bruk
  • Produkten har skadats medan du var ansvarig för
  • Du har hanterat produkten på ett annat sätt än vad som var nödvändigt för att du ska bestämma naturen, egenskaperna och hur det fungerar.

NOTERA:
Den ursprungliga förpackningen kan vara en väsentlig del av produktvärdet.

QNTS.dk etablerar nedskrivningen.


Retur från utländska paket

Har du agerat på QNTS.dk från utlandet? Du kan alltid returnera de oönskade objekten, och vi betalar pengarna till ditt kreditkort. Du måste betala för förpackning och porto för retur av din produkt om du beställde fel storlek, eller ångra ditt köp.


Om du upptäcker defekter eller fel i din produkt, eller vi har felaktigt skickat ett objekt som du inte beställde, vänligen kontakta vår kundtjänst så snart som möjligt. Så vi ska göra vad vi kan för att hjälpa dig. Kom alltid ihåg att inkludera ditt beställningsnummer i din kontaktkundservice så att vi kan hjälpa dig snabbare.
 

Klagomål

När du handlar på www.qnts.se, enligt köpslagen 24 månaders garanti för tillverkning och materialfel (saknas). Det innebär att du antingen kan få det reparerade objektet, bytas, pengar tillbaka eller avslag i pris beroende på konkret situation. Naturligtvis är det ett krav att klagomålet är motiverat och att felet / brist / slitage inte har uppstått till följd av en felaktig användning av produkten, dåligt underhåll eller obehörigt ingripande.


Om du upptäcker ett fel på ditt objekt när du får det, vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart du upptäcker felet. Kom ihåg att informera din beställning. Förutom att beskriva misstaget på ditt föremål och vår kundtjänst hjälper dig med den ytterligare kursen.


Om du upplever defekter eller fel i ditt föremål, efter att din 14 dagars returpolicy har löpt ut, vänligen kontakta kundservice, och då ska vi göra vad vi kan för att hjälpa dig. När vi har fått din förfrågan om ett klagomål, skickar vi dig vanligtvis en fraktväska och en returlabel så att du kan returnera objektet till oss. Kom därför ihåg, kontakta alltid kundservice om du upplever ett misstag på ditt föremål.


När du skickar tillbaka objektet, fyll i och bifoga den medföljande garantianteckningen. Kom också ihåg att få kolven och undertecknat det bifogade postkvittot på postkontoret när du skickar in paketet. Detta är ditt bevis på att paketet returneras till oss och gör dig skyldig i händelse av att paketet inte förekommer rättvist upp på QNTS.se. Du måste spara ditt mail kvitto tills du har fått information från QNTS.se att ditt returpaket är mottaget och bearbetat.

KLAGOMÅL PÅ HÅRDEKORATIONER OCH TIGHTS

Genom klagomål är det ett krav att klagomålet är motiverat och att bristen inte är ute av å en som fölge av en felaktig användning av produkten eller annan skadlig adfærd.

Vi accepterar inte klagomål på pantyhose. Efter att ha gått på tätningarna med ansökan anses detta vara ett slitage.


COOKIES

Genom att använda www.qnts.se godkänner du att vi använder cookies. En cookie är en liten datafil som vi sätter på din dator för att hålla reda på vad som händer under ditt besök och att känna igen datorn. En cookie är inte ett program och innehåller inte virus.


Om du vill läsa om vilka cookies som används på www.qnts.de såväl som hur du tar bort cookies så klicka här: Cookiepolitik



TRUSTPILOT

Vi samarbetar med Trustpilot, som är en recension sida där kunder och potentiella kunder från konsumentrecensioner kan bilda ett intryck av vad du kan förvänta dig när du handlar på QNTS.se. Vi tar en ära att förbättra oss, och till det, vi behöver våra kunders hjälp - 5 dagar efter ditt köp, kommer du därför att få en inbjudan att rapportera oss om Trustpilot. Det finns ingen tvång och inga skyldigheter som är förknippade med att skriva en recension, det är bara ett erbjudande att dela din ärliga åsikt om oss - QNTS.dk. Den som som agerar med oss ​​tar emot samtalet och vi kan inte blockera eller välja bort enskilda kunder, se till att alla har möjlighet att ärligt dela sin köpupplevelse där och därmed gör bilden utåt som pålitlig och verklig som möjligt. Vi uppskattar alla recensioner vi mottar, och vi använder dem internt i företaget för att kontinuerligt göra statusen för vilka saker vi är bra på, liksom vilka saker vi ska utvecklas och förbättra.


ANSVAR

QNTS.se är föremål för lagar och regler om produktansvar i Danmark och EU när som helst.


VÄRDEKODER

Värden utfärdade av QNTS.se ges som en procentuell rabatt eller som en kontantrabatt. Värdekoden är inlöst före betalning av din beställning och kan endast lösas in med onlineinköp och inte i butiker. Endast en värdekod kan endast lösas in. beställa.


Värdekoderna du får när du är gratis medlem i QNTS kundklubb, och du får värdekoderna via e-post eller via ditt kundklubbkonto. Värdena är personliga och får inte ges vidare.
En värdekod gäller i 60 dagar från utfärdandedagen, om inte annat anges. Efter 60 dagar försvinner värdet av koden, och ingen ny värdekod kan inte hävdas.


Om du vill returnera en order där en värdekod dras av är värdet av värdekoden inte återbetalas. 
Om ett minimibelopp anges att en värdekod kan lösas, måste ordervärdet vara det minsta beloppet eller till värdet kan lösas in.


Om du har problem när du skriver in värdekoden eller frågorna om värdekoder i allmänhet, vänligen kontakta kundservice.


PERSONUPPGIFTER

För att handla på www.qnts.se måste du som ett minimum avslöja:

  • Namn
  • Adress
  • E-post
  • Telefon / mobilnummer.


När du köper online på QNTS.se, eller när du registrerar dig för vårt nyhetsbrev, samlar vi in ​​och lagrar din personliga information. Det är ditt namn, adress, e-post och telefonnummer som är registrerat. Vi lagrar denna information för att kunna hantera din beställning så snart som möjligt, men också, eftersom nästa automatiskt ange din information om du är en återkommande kund med oss.


På QNTS.se samlar vi också statistik om vilka områden på webbplatsen våra användares besök. Dessa data samlas inte upp för den enskilda användaren. Vi använder å andra sidan data på alla våra användares navigering för att förstå hur våra användare som en total grupp använder QNTS.se, och försöker på den här bakgrunden för att göra webbsidan bättre. Vi kan inte se var du kommer ifrån eller surfar på internet när du lämnar vår webbplats.


Dessutom samlar vi in ​​information om vilka produkter som våra användare som en total grupp föredrar. Denna information används också för att förbättra webbplatsen. Den information du delar med QNTS.se är konfidentiell. Informationen avslöjas inte eller säljs till en tredje part. Vi avslöjar emellertid den nödvändiga informationen till operatören för att leverera dina varor, liksom i händelse av misstänkt bedrägeri, krävs enligt lag för att skicka informationen till polisen. Båda kommer att hända i enlighet med den personlig lagstiftning som helst.


När du handlar på www.qnts.se är din information säker. Vi kommer aldrig se din kreditkortsinformation, eftersom alla transaktioner sker genom DIBS, vilket är ett 3: e parts betalningssystem.
Personuppgifterna registreras på QNS.dk ApS och lagras i fem år, varefter informationen raderas. När vi samlade personuppgifter via vår hemsida, ser vi till att det alltid görs genom att skicka in ditt uttryckliga samtycke så att du är informerad om exakt vilken information som samlas in och varför. Datakontrollanten på www.qnts.se är QNTS.dk ApS.

Vi samarbetar också med ett antal andra företag som lagrar och behandlar data. Företagen handlar uteslutande information om våra vägnar och får inte använda dem för egna ändamål. Vi samarbetar bara med dataprocessorer i EU eller i länder som kan ge din information tillräckligt med skydd.

Vi lagrar inte kundinformation krypterad. Vi överför inte krypterad kundinformation. När du handlar med oss ​​skapas en inloggning för dina online-kvitton, din personliga information samt orderinformation och dessa raderas inte om du inte begär det.

Du har rätt att informera vilken information vi behandlar om dig. Om du tror att informationen är felaktig har du rätt att få dem fixade. I vissa fall har vi en plikt att radera dina personuppgifter om du ber om det. Det kan t.ex. Var om dina data inte längre behövs i förhållande till det syfte vi behövde använda dem. Du kan också kontakta oss om du tror att dina personuppgifter behandlas i strid med lagstiftningen. Du kan skriva till oss på: kundeservice@qnts.dk 

På QNTS.se har vi en tydlig policy för att behandla dina data för att förhindra missbruk av din information.

  

VILL DU KLAGA PÅ DITT KÖP PÅ NÄTET?

Om du vill klaga på ditt köp online, vänligen kontakta vår kundtjänst på:
E-post: kundeservice@qnts.dk 
Tel: 22 55 05 08

Om vi ​​inte lyckas hitta en lösning, kan du lämna ett klagomål med tävlings- och konsumentverket för klagomål, huden, tullkroppen 2, 8800 Viborg, Via www.forbrug.dk.. Du kan också använda EU-kommissionens online-granskningsportal, vilket huvudsakligen skulle vara relevant om du är en bosatt konsument utanför Danmark. Du hittar översynsportalen här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.